خانم مهندس

شبکه - نرم افزار - سخت افزار - عکس - شعر - متفرقه

خانم مهندس

شبکه - نرم افزار - سخت افزار - عکس - شعر - متفرقه

دل تنگم

سلام  - امروز خیلی دلتنگ هستم .دلم لک زده برای یه آدمی که بشینیم و با هم درد دل کنیم کسی که فقط حرفامو بشنوه . چیه به من نمی یاد یه روز هم ناراحت باشم  -  امروز دلم برای حضرت علی خیلی تنگ شده خیلی بهش احتیاج دارم - مولا علی  که یه لحظه توجهش به تمام دنیا می ارزه  . - خدایا به کدام گناه مرا از حریم خود می رانی .

 از تو در شگفت هم نمی تونم بود     

     که دیدن بزرگی ات را چشم کوچک من بسنده نیست

مور- چه می داند که بر دیواره اهرام می گذرد       یا بر خشتی خام

و تو - آن بلندترین هرمی که فرعون تخیل می تواند ساخت

و من - آن کوچکترین مور که بلندای تو را در چشم نمی تواند داشت  

 

تو اگر برگردی

تو اگر برگردی

هر چه دارم به تو خواهم بخشید

به تو ای هاله پر نور امید

به تو ای مرغ تک آوازه من

تو اگر برگردی

من تو را خواهم داشت

به همه خواهم گفت که تو را دارم

آنقدر خوبی تو که به هنگام وداع

رشکم آید که تو را دست خدا بسپارم

خدا را شکر ......

  • خدارا شکر که تمام شب صدای خرخر شوهرم را می شنوم این یعنی او زنده و سالم در کنار من خوابیده است.
  • I am thankful for the husband who snores all night, because that means he is healthy and alive at home asleep with me

 

 

  • خدا را شکر که دختر نوجوانم همیشه از شستن ظرفها شاکی است.این یعنی او در خانه است و در خیابانها پرسه نمی زند.
  • I am thankful for my teenage daughter who is complaining about doing dishes, because that means she is at home not on the street.

 

 

  • خدا را شکر که مالیات می پردازم این یعنی شغل و در آمدی دارم و بیکار نیستم.
  • I am thankful for the taxes that I pay, because it means that I am employed.

 

 

  • خدا را شکر که باید ریخت و پاش های بعد از مهمانی را جمع کنم. این یعنی در میان دوستانم بوده ام.
  • I am thankful for the mess to clean after a party, because it means that I have been surrounded by friends.

 

 

  • خدا را شکر که لباسهایم کمی برایم تنگ شده اند . این یعنی غذای کافی برای خوردن دارم.
  • I am thankful for the clothes that a fit a little too snag, because it means I have enough to eat.

Active Directory قسمت آخر

و اما نوبت به Global Catalog میرسد! Global Catalog سرویسی است که مسئول نگهداری کلیه اشیاء و اطلاعات مربوط به خصلتهای آنها است. اولین Domain Controller در شبکه بطور خودکار نگهدارنده این سریس نیز خواهد بود و برای اضافه کردن نقش Global Catalog به Domain Controllerهای دیگر در شبکه باید این کار بصورت دستی صورت بگیرد.
دو وظیفه اصلی
Global Catalog به شرح زیر است:

1 -   تایید اعتبار درخواستهای
Logon در حالت Native-mode
2 - پاسخ به جستجو در
Active Directory

در یک
Native-domain کاربرها برای Logon کردن و تایید اعتبار شدن به یک Global Catalog که در دسترس باشد نیاز دارند و در صورتیکه به هر دلیل یک GC در دسترس نباشد (که میتواند در دسترس نبودن سرور و یا پایین بودن سرعت اتصال WAN باشد) از Cached Credential استفاده میکند که در این صورت کاربرها قادر به استفاده از منابع شبکه ای نخواهند بود.
قاعده ای که مایکروسافت در ارتباط با طراحی
Global Catalog پیشنهاد داده است قرار دادن یک Global Catalog در سایتها و دفاتری است که سرعت اتصال WAN آنها پایین و یا ناپایدار است و تا حد امکان در مکانهایی که اتصالات بین دفاتر و سایتها پایدار و پر قدرت است از تعداد Global Catalogها بکاهیم.
یکی از مواردی که باعث میشود تعداد
Global Catalogها در شبکه را افزایش دهیم چگالی بالای تعداد کاربرها و نیاز به افزایش سرعت Logon میباشد ولیکن باید مراقب بود که این کار با دقت تمام صورت گیرد چرا که Global Catalog دارای یکی از سنگین ترین ترافیکهای Replication است. پس میتوان این مطلب را به این صورت مطرح کرد که در موقعیتهایی که اتصالات WAN برای متصل کردن بخشهای مختلف سازمان و یا دفاتر مختلف پر سرعت و پایدار است بهتر است تا آنجا که امکانش هست تعداد Global Catalogها را با قرار دادن یک Global Catalog در مرکز Hub و یا جایی که چگالی کاربران بالاست بکاهیم و از طرفی برای جلوگیری از اشباع شدن پهنای باند محدود ما در موقعیتهایی که ارتباطات WAN ما از نوع Dial-Up و یا به نحوی نوعی اتصال کم سرعت و یا نا پایدار است در هر یک از دفاتر یک سرور که نگهدارنده GC میباشد در نظر بگیریم تا کاربرها برای نیازهای اولیه خود که شامل Login کردن و جستجو در Active Directory است نیاز نباشد از کانال WAN استفاده کنند و WAN فقط برای انجام Replication که در بازه های زمانی خاص و قابل تنظیم میباشد مورد استفاده قرار بگیرد.
همانطوری که گفته شد یکی از اهداف
Global Catalog پاسخ به در خواستهای کاربران در جستجوی Active Directory است. بعنوان مثال شاید شما به دنبال یک پرینتر، کاربر، ایستگاه و یا هر منبع دیگری بگردید که همگی در Active Directory ثبت شده اند. برای انجام این جستجو و دریافت پاسخ مناسب باید حتماً به یک Global Catalog دسترسی داشته باشید و سرعت دریافت پاسخ با نزدیک بودن شما به یک GC از طریق یک کانال پر سرعت و مطمئن رابطه مستقیم دارد و شاید نیاز حیاتی به جستجو در Active Directory شما را ملزم به افزودن Global Catalog های اضافی نماید تا پاسخ متناسب با نیاز در سریعترین زمان ممکن دریافت شود و این مساله در ارتباط با سرعت Login نیز صدق میکند.
میبینید که افزایش و کاهش
Global Catalog بسته به شرایط میـواند معایب و فواید خود را داشته باشد و شاید کمی گمراه کننده باشد!
نقش
Global Catalog بسیار مهم است و گاهی مشکلات ناشناسی شما را احاطه میکنند که منشاء آنها میتواند مشکل در یکی از اجزای Active Directory باشد. بعنوان نمونه در دسترس نبودن Global Catalog میتواند مشکلاتی را برای کاربران در استفاده از Exchange Server نماید!
اطلاعات مربوط به نرم افزار، سخت افزار، اتصالات شبکه ای
LAN و WAN ، گستردگی جغرافیایی دفاتر مشتری حیاتی ترین اطلاعات برای تجزیه و تحلیل شما و طراحی طرز قرار گرفتن Global Catalog میباشد.

ادامه ندارد .

هرگز

 

هرگز هرگز هرگز ، بی تو نمی خندم

بی تو بر دل عشقی ، هرگز نمی بندم

خدا خدا خدایا ، اگر به کام من

جهان نگردانی ، جهان بسوزانم

اگر خدا خدا خدایا ، مرا بگریانی 

من آسمانت را ، ز غم بگریانم

آهنگ

سلام دوستان عزیز

این آهنگ رو حتما گوش کنید . من که خیلی دوستش دارم . گوش کنید و نظرتون رو بهم بگید . روز خوبی داشته باشید .

آهنگ هرگز از آلبوم راز - علی دانیال