خانم مهندس

شبکه - نرم افزار - سخت افزار - عکس - شعر - متفرقه

خانم مهندس

شبکه - نرم افزار - سخت افزار - عکس - شعر - متفرقه

Proxy Server چیست ؟

Proxy Server نرم افزاری است که در یک شبکه حد واسط بین اینترنت و کاربران واقع می شود. فلسفه ایجاد Proxy Server قراردادن یک خط اینترنت در اختیار تعداد بیش از یک نفر استفاده کننده در یک شبکه بوده است ولی بعدها امکانات و قابلیتهایی به Proxy Server افزوده شد که کاربرد آن را فراتر از به اشتراک نهادن خطوط اینترنت کرد . بطور کلی Proxy Server ها در چند مورد کلی استفاده می شوند .

یک کاربرد Proxy Server ها ، همان به اشتراک گذاشتن یک خط اینترنت برای چند کاربر است که باعث کاهش هزینه و کنترل کاربران و همچنین ایجاد امنیت بیشتر می شود . کاربرد دوم Proxy Serverها ، در سایتهای اینترنتی به عنوان Firewall می باشد . کاربرد سوم که امروزه از آن بسیار استفاده می شود ، Caching اطلاعات است . با توجه به گران بودن هزینه استفاده از اینترنت و محدود بودن پهنای باند ارتباطی برای ارسال و دریافت اطلاعات ، معمولا" نمی توان به اطلاعات مورد نظر در زمان کم و با سرعت مطلوب دست یافت . امکان Caching اطلاعات ، برای کمک به رفع این مشکل در نظر گرفته شده است . Proxy Server ، سایتهایی را که بیشتر به آنها مراجعه می شود را دریک حافظه جداگانه نگاه می دارد. به این ترتیب برای مراجعه مجدد به آنها نیازی به ارتباط از طریق اینترنت نیست بلکه به همان حافظه مخصوص رجوع خواهد شد .

 این امر باعث می گردد از یک طرف زمان دسترسی به اطلاعات کمتر شده و از سوی دیگر چون اطلاعات از اینترنت دریافت نمی شود ، پهنای باند محدود موجود با اطلاعات تکراری اشغال نشود . بخصوص آنکه معمولا" تغییرات در یک Website محدود به یک یا دو صفحه می باشد و گرفتن اطلاعات از اینترنت بدون Caching  به معنای گرفتن کل سایت می باشد حال آنکه با استفاده از Proxy Server و امکان Caching اطلاعات ، میتوان تنها صفحات تغییر کرده را دریافت کرد .

  http://www.sgnec.net

نظرات 4 + ارسال نظر
سهیل شنبه 5 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 12:23 ب.ظ http://loveyou.blogsky.com

سلام مهندس جان . خوبی ؟ وبلاگ مفیدی داری . اگه به متن های عاشقانه علاقه داری بیا پیشم . خوشحالم می کنی . مواظب خودت باش / قربانت

ایمان شنبه 5 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 01:58 ب.ظ http://7day.blogsky.com

سلام علیکم و رحمتاالله
احوال شما باید ببخشید
از اینکه به من سرزدی دست شما مرسی قربون شما درد نکنه
موفق باشی خدانگهدار باز هم بیا من هم بازم میام

احسان شنبه 5 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 03:11 ب.ظ http://www.ehsan-tanha.blogsky.com

خانوم مهندس منم دارم IT میخونم.
خوشحال میشم بتونم باهاتون در ساخت یه وبلاگ برای رفع اشکال دوستان شریک بشم .لطفا نظر خودتونو میل کنید
homaee@gmail.com

آقا مهدی گل گلاب شنبه 5 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 11:36 ب.ظ http://mehdishokrany.blogsky.com

سلام خانوم مهندس خوبی؟‌امیدوارم همیشه خوب و سلامت باشی... مطلبی که در مورد پروکسی سرور نوشته بودی رو خوندممطلب خوبی بود .و بهتر از اون که منبعش رو هم نوشته بودی..
خوش و سلامت باشی..
منم به روزم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد