خانم مهندس

شبکه - نرم افزار - سخت افزار - عکس - شعر - متفرقه

خانم مهندس

شبکه - نرم افزار - سخت افزار - عکس - شعر - متفرقه

ویژگیهای Proxy Server

ویژگی اول : با استفاده از Proxy Server می توان از اکثر پروتکلهای موجود در شبکه های محلی در محدوده نرم افزارهای کاربردی در شبکه های LAN مرتبط با اینترنت استفاده کرد .

 Proxy Server پروتکلهای پر کاربرد شبکه های محلی مانند IPX/SPX (مورد استفاده در شبکه های ناول) ، NETBEUI (مورد استفاده در شبکه های LAN با تعداد کاربران کم) و TCP/IP (مورد استفاده در شبکه های Intranet) را پشتیبانی می کند. با این ترتیب برای اینکه بتوان از یک نرم افزار کاربردی شبکه LAN که مثلا" با پروتکل IPX/SPX روی ناول نوشته شده ، روی اینترنت استفاده کرد نیازی نیست که قسمتهای مربوط به ارتباط با شبکه که از Function Call های API استفاده کرده را به Function Call های TCP/IP تغییر داد بلکه Proxy Server خود این تغییرات را انجام داده و می توان به راحتی از نرم افزاری که تا کنون تحت یک شبکه LAN با ناول کار می کرده است را در شبکه ای که مستقیما" به اینترنت متصل است ، استفاده کرد .

 همین ویژگی درباره سرویسهای اینترنت مانند , FTP , Telnet , Gopher , IRC  RealAudio , Pop3 و . . . وجود دارد . به این معنا که هنگام پیاده سازی برنامه با یک سرویس یا پروتکل خاص ، محدودیتی نبوده و کدی در برنامه برای ایجاد هماهنگی نوشته نمی شود .

ویژگی دوم : با Cache کردن اطلاعاتی که بیشتر استفاده می شوند و با بروز نگاه داشتن آنها ، قابلیت سرویسهای اینترنت نمایان تر شده و مقدار قابل توجهی در پهنای باند ارتباطی صرفه جویی می گردد.

ویژگی سوم : Proxy Server امکانات ویژه ای برای ایجاد امنیت در شبکه دارد . معمولا" در شبکه ها دو دسته امنیت اطلاعاتی مد نظر است . یکی آنکه همه کاربران شبکه نتوانند از همه سایتها استفاده کنند و دیگر آنکه هر کسی نتواند از روی اینترنت به اطلاعات شبکه دسترسی پیدا کند . با استفاده ازProxy Server  نیازی نیست که هر Client بطور مستقیم به اینترنت وصل شود در ضمن از دسترسی غیرمجاز به شبکه داخلی جلوگیری می شود . همچنین می توان با استفاده از SSL (Secure Sockets Layers) امکان رمز کردن داده ها را نیز فراهم آورد.

ویژگی چهارم : Proxy Server بعنوان نرم افزاری که می تواند با سیستم عامل شما مجتمع شود و همچنین با IIS (Internet Information Server) سازگار می باشد، استفاده می گردد.

منبع : http://www.shabgard.org/doc/publish/

 

نظرات 7 + ارسال نظر
مهرشاد چهارشنبه 30 آذر‌ماه سال 1384 ساعت 10:14 ب.ظ http://duplicity.blogsky.com

مرسی ُ مختصر و کافی بود

بهروز سه‌شنبه 6 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:11 ق.ظ http://www.bahareeshghh.blogfa.com

وبلاگت عالی بود اگر زحمتی نباشه وبلاگ من را در لینک دوستان قرار بدهید امیدوارم در زندگیت موفق و پیروز باشی به امید دیدار

سید پنج‌شنبه 8 دی‌ماه سال 1384 ساعت 08:17 ب.ظ

سلام مهندس

چطوری خوبی؟

میگما نیستی!

تو سایت نمیای...

آنلاین نمیشی ...

چی شده؟

امیدوارم که اتفاقی نیافتاده باشه.

موفق باشی.

خدانگهدار

مهدی دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1384 ساعت 04:39 ب.ظ http://www.mahdisaber.blogfa.com/

سلام
من برای اولین باره که اینجا میام
وبلاگ پر مغزی دارین
موفق باشین
بمن هم سر بزن

یادگار دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:24 ب.ظ

چیزی از این بیشتر نمی شد از علم مهندسی تان برای خواندندهای سایت تان می گذاشتید؟

یادگار دوشنبه 9 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 10:28 ب.ظ

راستی خانم مهندس اگر ویب سایتهای عالی در بخش IT سراغ دارید. برای من ارسال کنید. البته فارسی

تخادحمشغثقس جمعه 19 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 07:59 ق.ظ http://www.learntohack.webnode.com

هفس ش دهزث شقفهزشم.ه مهنثی سخ ئعزا.ه بخعدی هف عسثبعم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد